søndag 23. september 2007

Oppover!


Nå sliter jeg med å finne noe å skrive om i bloggen min. Årsaken er nok at jeg har lite erfaring med bruk av IKT både hjemme og i skolen. Min bruk av Pc og digitale verktøy er nokså begrensa, det er vanlig tekstbehandling og litt internettbruk som har vært min greie så langt, for ikke å snakke om edderkoppkabalen som har "stjålet" mange timer fra meg.Jeg skulle egentlig ønske at vi kunne ha brukt mye lengre tid på bloggene våre, jeg tror at jeg ville ha hatt et større utbytte av å blogge da. Nå stresser jeg litt med å ha ti innlegg ferdig i løpet av september, derfor blir bare kvaliteten så som så. Men med IKT-studiet mitt håper jeg å vekke til livet interessen jeg en gang hadde for datamaskinas mangfold, så herfra kan det vel bare gå en vei, og det er oppover!

5 kommentarer:

Grete sa...

Jeg er helt enig med deg, Lisa!
mange av oss må nå arbeide "i siste liten" med bloggen. Dette gjør jo også at vi får mindre tid til å reflektere over og kommentere hverandres blogger....

Lisa E. H sa...

Det blir fort litt hastverksarbeid når tiden plutselig ikke strekker til lengre, og som du sier, så får man ikke reflektert nok over andres blogger til å gi fornuftige kommentarer

Beate sa...

Men på den andre siden...tror dere ikke det ville blitt det samme om bloggingen skulle foregått over hele studieåret. Mange, alt for mange, har en viss tendens til å utsette ting til siste liten uansett hvor lang fristen var i utgangspunktet! I alle fall er jeg slik, og jeg tror ikke jeg er den eneste som er slik...:-)

Lisa E. H sa...

Du har absolutt et poeng der, noen venter i det lengste med det meste. Når poenget med hele bloggen er digital kompetanse, digitale mapper osv, så syns jeg at mine kunnskaper ikke er godt nok utviklet enda, men samtidig så "tvinges" jeg til å sette meg inn i saker og ting

Thomas sa...

Da blir vi bare enige om å fortsette bloggingen. Jeg finner/lærer noe nytt hver gang jeg er innom bloggene.