søndag 23. september 2007

Gutter er gutter


I forbindelse med den kulturelle skolesekken, var trinnet jeg har undervisning på, invitert til en utstilling i Galleri Bodøgård. Da jeg planla forarbeidet til utstillingen, var bruk av internett og kunstnernes hjemmesider en del av dette arbeidet. Utstillingen, Dilli-Ke-Pas, er et samarbeid mellom en fotokunstner, Guri Dahl, og en motedesigner, Julie Skarland. Elevene var inne på hjemmsidene til begge to. Jeg ble litt overasket over at guttene var så ivrige på Guri Dahls bilder av veskekolleksjonen til Julie Skarland. Men ved nærmere ettersyn viste det seg at det ikke var veskene som fanget oppmerksomheten deres, men modellen bak.Jeg hadde på forhånd vært inne på disse sidene, men det var ikke i mine tanker at disse bildene kunne tolkes på ulike måter, men jeg burde ha skjønt at gutter er gutter!

2 kommentarer:

Silje sa...

Dette var virkelig en tankevekker! Sitter nå med en følelse av at jeg selv må bli mye grundigere å sjekke nettsidene nøye før jeg lar elevene prøve seg! Tusen takk!

Lisa E. H sa...

Værsågod, det er mange feller der ute. Disse bildene var egentlig ganske godt gjemt i Guri Dahls fotomappe, jeg måtte lete lenge før jeg fant disse bildene selv, så om gutter har en sjette sans for å finne slike ting, det kan man jo bare lure på..